KIDEM TAZMİNATI TAVANI 35.058,58 TL OLARAK BELİRLENDİ (01/01/2024 – 30/06/2024)

Sirküler No: 2024/16

Tarih: 07.01.2024


Hazine ve Maliye Bakanlığınca yayınlanan 05.01.2024 tarihli ve 27998389-010-06-02-2774790 sayılı Genelge ile 01/01/2024 – 30/06/2024 döneminde geçerli olan memur maaş katsayıları ilan edilmiştir.

Buna göre 01/01/2024 – 30/06/2024 döneminde uygulanacak; Kıdem Tazminatı Tavanı ve Çocuk Zammı Tutarı  aşağıdaki şekilde olacaktır.

 

1) 2024 Yılının İlk Döneminde Uygulanacak Kıdem Tazminatı Tavanı

Dönemi Tutarı (TL)
01/01/2024 – 30/06/2024 35.058,58 TL

Hesaplanışı:

1.1) Kıdem Tazminatı Hesaplama

Kıdem tazminatı tavan tutarı, Devlet Memurları Kanununa tabi en yüksek Devlet memuruna bir hizmet yılı için ödenecek azami emeklilik ikramiyesini geçememektedir.

Devlet Memurlarına bir hizmet yılı için ödenmekte olan emeklilik ikramiyesinin hesabında aşağıda belirtilen ödemelerin toplamı esas alınmaktadır:

Aylık Gösterge X Aylık Katsayısı
Ek Gösterge X Aylık Katsayısı
Kıdem Aylığı Toplam Göstergesi X Aylık Katsayısı
Taban Aylık Göstergesi X Taban Aylık Katsayısı
(Aylık Gösterge + Ek Gösterge) X Aylık Katsayısı X (% 215)

Bu çerçevede en yüksek devlet memuru olan Başbakanlık Müsteşarına bir hizmet yılı için ödenen emeklilik ikramiyesi aşağıdaki şekilde hesaplanmaktadır;

1.500 X 0,760871 =           1.141,307
8.000 X 0,760871 =           6.086,968
500 X 0,760871 =              380,436
1.000 X 11,909083 =         11.909,083
(1.500+8.000) X 0,760871 X (% 215) =         15.540,790
Toplam                                                                                 35.058,58

2) 2024 Yılının İlk Döneminde Uygulanacak Azami Çocuk Yardımı

Dönemi 0 – 6 Yaş Tutarı (TL) 6 Yaşından Büyükler (TL)
01.01.2024 – 31.12.2024 380,44 190,22
Hesaplama şekli (500 x0,760871) (250×0,760871)

Söz konusu “Genelge Ocak/2024” ektedir.

Bilgilerinize sunar, sağlıklı günlerde hayırlı işler dileriz.

Karara ulaşmak için: