BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE DEVLET KATKISI ORANI İLE İLAVE DEVLET KATKISI TUTARININ YENİDEN BELİRLENMESİ

Sirküler No: 2026/006

Tarih: 12.01.2026


7 Ocak 2026 tarihli ve 33130 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 10811 Sayılı Cumhurbaşkanı Karar ile Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi’nde Türk parası cinsinden yapılan katkı payı ödemeleri için uygulanan devlet katkısı oranı ile cayma hakkının kullanılmaması halinde sağlanan ilave devlet katkısı tutarı yeniden belirlenmiştir.

28/3/2001 tarihli ve 4632 sayılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu’nun ek 1 ve ek 2’nci maddelerinde, devlet katkısı oranı ile ilave devlet katkısı tutarının belirlenmesine ilişkin yetki Cumhurbaşkanına verilmiştir.

Bu kapsamda, 10811 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile söz konusu tutar ve oranlarda değişikliğe gidilmiştir.

  1. Devlet Katkısı Oranına İlişkin Değişiklik

4632 sayılı Kanunun ek 1’inci maddesi uyarınca, işverenler tarafından yapılan katkı payı ödemeleri hariç olmak üzere, katılımcılar tarafından bireysel emeklilik hesabına Türk parası cinsinden ödenen katkı payları için uygulanan devlet katkısı oranı;

  • Daha önce %30 olarak uygulanmakta iken,
  • %20 olarak

yeniden belirlenmiştir.

  1. İlave Devlet Katkısına İlişkin Değişiklik

4632 sayılı Kanunun ek 2’nci maddesi kapsamında, çalışanın cayma hakkını kullanmaması halinde, sisteme girişte bir defaya mahsus olmak üzere sağlanan ilave devlet katkısı tutarı;

  • Daha önce 1.000 TL olarak uygulanmakta iken,
  • 500 TL olarak

yeniden belirlenmiştir.

Söz konusu Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sisteminde Türk Parası Cinsinden Yapılan Katkı Payı Ödemeleri İçin Devlet Katkısı Oranının ve Cayma Hakkının Kullanılmaması Halinde Sağlanan İlave Devlet Katkısı Tutarının Yeniden Belirlenmesine Dair Karar (Karar Sayısı: 10811) ektedir.

Bilgilerinize sunar, sağlıklı günlerde hayırlı işler dileriz.

Miladi yeni yılınız kutlu olsun. Nice senelere…

Karara ulaşmak için: